שני, 17 דצמבר 2018
  • הרצאות - "מסעות במילים ומצגות"
    המתארות מסעות שטח, חוויות, מפגשים עם תרבויות ואנשים...
  • טיולי ג'יפים בירדן
    בנהיגה עצמית בואדי רם פטרה קע' ג'עפר דיסה ועוד..
  • טרקים ומסעות שטח ברחבי העולם..
    טרקים בחו"ל וטיולים בארץ רב יומיים וחד יומיים..
  • טיולי ג'יפים בישראל
    טיולי ג'יפים לבעלי ג'יפים ובני משפחותיהם -חוויה מגבשת למשפחה..
  • טיולי ג'יפים בחו"ל
    בנהיגה עצמית.. חוויה מעצימה לכל חובבי טיולי שטח ואתגר..
I'm not a robot

טיולי סנפלינג - בנקיק השחור

המסלול מתוך הספר "סביבה אנכית"

דרגת קושי
דני בר ששת - סנפלינג  בנקיק השחורבינוני +, סנפלינג במפלים ,מחייב שחייה בברכות
סוג ואורך המסלול
סנפלינג, הקפי, 5 ק"מ.
משך הליכה:
שעות כולל סנפלינג

עונה מועדפת
אפריל-אוקטובר, פרט לימי גשם.
מפות:
רמת הגולן סימון שבילים
מפלים ומים:
מפלים – מפל הזויתן 35 מ' חיובי זורם כל השנה בתחתית ברכה גדולה, מפל 4.5 מ' חיובי זורם, בתחתית גב עמוק, מפל הנקיק השחור 18מ' מורכב מ-3 מפלסים חיובי שלילי לסירוגין ירידה לגבים עמוקים, מפל "הסולם" 9 מ' ירידה לא בקו הזרימה, מפל 5 מ' ירידה לברכה גדולה, מפל "מדורג" 17 מ' זורם ירידה לברכה גדולה.
ציוד סנפלינג\טיפוס:
חבלים 35 מ' חבלי עזר, רצועות, טבעות, קסדות, אמצעי ציפה.
בולטים:
הותקנו בולטים בכל המפלים פרט למפל "זויתן" הא
סור לגלישה.
עגינות טבעיות:
מפל 4.5 סלע להקפה 6.5 מ' מהשפה, מפל "הנקיק השחורמחילות קטנות 4.5 מ' מהשפה, מפל "הסולם" הותקנו ידיות אחיזה משמאל למפל סלעים ומחילות 3 מ' מהשפה, מפל 5 מ' מחילות וסדקים 2-3 מ' מהשפה, הותקנו ידיות אחיזה מימין למפל.

נחל הזויתן - הנקיק השחור
נחל קניוני המתחתר במרכז רמת-הגולן. מפל מים מרשים, מפל הזויתן" – מפריד בין חלקו העליון לתיכון, חוויתי במיוחד, נקיק בזלת המצוי בו- "הנקיק השחור". בנקיק זה, סדרת גבים ומפלים המהווים חווית קניונינג אמיתית, שימוש בחבלי סנפלינג מוסיפים לחווית הטיול את ההרפתקה והריגוש הראויים, הנחל מושך אליו מטיילים רבים, במיוחד בקיץ.

להגיע לתחילת מסלול
מצומת יהודיה על כביש 87 נוסעים לכיוון קצרין, בין סימני ק"מ 19-18 מזהים
שלט המורה על שמורת יהודיה, פונים שמאלה, דרך שער וקופה – משלמים ונכנסים לחניה, במקום חניון לילה מוסדר וכן משרדי השמורה, תחנת מידע ומזנון, לאחר התארגנות נמשיך בכביש משני, היוצא ממגרש החנייה – ימינה/צפונה. לאחר נסיעה בת 1.4 ק"מ בכביש זה, פונים ימינה לחניה ליד מזנון נוסף שם חונים ומתחילים את המסלול הרגלי.

מסלול הליכה סנפלינג-גלישת מצוקים
דרך ג'יפים – סימון כחול – מובילה ממקום חניית הרכב דרך חורבת א-שיח חוסין אל עבר מפל "הזויתן". לאחר הליכה בת 35 ד' בקירוב, מגיעים אל ערוץ הנחל, לפני הירידה כדאי לפנות ימינה במסלול אדום 100 מ' עד לתצפית "מפל הזויתן" תצפית מרשימה על המפל ועל הברכות שלמרגלותיו, חוזרים לנקודת הפיצול אדום כחול, ומתחילים בירידה לערוץ הנחל – בשביל מתפתל, מסומן בכחול, בסופו – סולם ברזל בגובה 3 מ', מיד נבחין בשלטים המזהירים מטיילים לא מיומנים וללא מדריך סנפלינג מפני ההמשך שמאלה לנקי
ק השחור.

למיומנים שמודרכים ע"י מדריך סנפלינג המשך המסלול – שמאלה – במורד הנחל. מי שמעוניינים לראות את מפל הזויתן, יפנו ימינה/צפונה במעלה הנחל, מהלך כעשר דקות אל מפל הזויתן ואל גבי המים אשר למרגלותיו.

חוזרים וממשיכים במורד הנחל בסבך שיחים ועצים, לאורך ברכות מים קטנות עד המפל הראשון 4.5 מ' עוגנים את החבלים לבולטים ויורדים לברכה הראשונה, מיד עוברים לברכה שנייה גדולה יותר ואנחנו על מפל "הנקיק השחור" 18 מ' מורכב מ-3 קטעים וביניהם גבי מים קטנים המחייבים שחייה קצרה, במפלס השני מותקנים בולטים המאפשרים גלישה - סנפלינג בשני שלבים.
לאחר הקטע השלישי – גב גדול, משמאל ומעל למפל מתחת לשיח תלוי הותקנו בולטים על משטח עבודה צר וחלק, המאפשר גלישה רציפה עד לגב התחתון , ציר הגלישה מתחיל ביציאה קשה המשך מדורג ובשלב האחרון 5 מ' שלילי ירידה למים, ממשיכים במורד הנחל בסבך שיחים, בין אבנים ובתוך ברכות מים קטנותומגיעים לאחר כ- 300 מ', למשטח בזלת חלק – מעין "רמה" – בצידו הדרומי של הנחל.
הנחל זורם מימין ולמטה- מפל "הסולם". יורדים משמאל למפל המוסתר ע"י שיחים במעין חריץ תלול, סולם המורכב מידיות אחיזה מסייע בירידה.
בהמשך הנחל סדרה של גבי מים ומפלונים, השביל מטפס על דרדרת במדרון הצפוני, עוקף את הגבים ויורד בתלילות בחזרה לאפיק, קטע זה מסומן בחיצים לבנים, הליכה קצרה באפיק, מובילה לגב מים נוסף. יורדים מימין דרך מדרגה באמצעות סולם המורכב מידיות אחיזה, חוצים את הגב בשחייה ומגיעים לראש המפל השלישי – "המדורג
למרגלותיו – גב מים ענק שיש לחצותו בשחייה, בולטים מותקנים משני צידי המפל.
ממשיכים בסבך עד למפגש עם שביל – סימון שחור – המטפס שמאלה על הקיר מזרחילאורך ערוצון, מעל לאפיק. השביל המסומן בשחור מתחבר אל זה המסומן באדוםההולך לאורך גדת הנחל. פונים שמאלה/צפונה והולכים כעשרים דקות עד למפגש עם השביל המסומן בכחול, הפונה ימינה/מערבה, אל חורבת א-שיח חוסין וחניית הרכב, אפשרות נוספת מגיעים בסוף העלייה לשביל אדום פונים ימינה דרום מערב מגיעים לשביל ירוק פונים בו שמאלה ומשם עד לחוות יהודיה ולכניסה לשמורהאפשרות זו מחייבת פיצול מכוניות.