שני, 17 דצמבר 2018
  • הרצאות - "מסעות במילים ומצגות"
    המתארות מסעות שטח, חוויות, מפגשים עם תרבויות ואנשים...
  • טיולי ג'יפים בירדן
    בנהיגה עצמית בואדי רם פטרה קע' ג'עפר דיסה ועוד..
  • טרקים ומסעות שטח ברחבי העולם..
    טרקים בחו"ל וטיולים בארץ רב יומיים וחד יומיים..
  • טיולי ג'יפים בישראל
    טיולי ג'יפים לבעלי ג'יפים ובני משפחותיהם -חוויה מגבשת למשפחה..
  • טיולי ג'יפים בחו"ל
    בנהיגה עצמית.. חוויה מעצימה לכל חובבי טיולי שטח ואתגר..
I'm not a robot

טיולי סנפלינג - נחל בוטם מצוקי תמנע

המסלול מתוך הספר "סביבה אנכית"

אזהרה: המסלול מחייב אישור מרשות הטבע והגנים הלאומיים, ללא אישור המטייל עובר על החוק.

דרגת קושי:  בנוני
סוג ואורך המסלול:  סנפלינג, רגלי, אורכי, 6 ק"מ.
משך הליכה :  7-8 שעות
עונה מועדפת : אוקטובר-אפריל
מפות :הרי אילת 1:50.000 סימון שבילים
מפלים ומים: 3 מפלים גבוהים – מפל 15 מטר עיקוף מימין, מפל 65 מטר רובו שלילי, מפל 75 מטר מתחיל בשיפוע ועובר לשלילי עד הסוף, אין מים בגבים.
ציוד סנפלינג  \ טיפוס2 חבלים 80 מטר, חבלים לגולש אחרון, חבלי עזר, טבעות, רצועות, אבני עיגון.
עגינות טבעיות: סלעים לעיגון בשני המפלים במרחקים של 3-5 מטר מהשפה, חריצים גדולים מטר מהשפה והשיפוע במפל השני.

הערות: מסיימים באתר הקשתות של תימנע יש לקחת בחשבון תשלום בכניסה לפרק עבור רכב האיסוף.

נחל בוטם -מצוקי תמנע
התצפית מהר ברך לעבר בקעת תימנע היא אחת המרשימות ביותר באזור. נחל בוטם שהופך לקניון קצר ונופל דרך 3 מפלים גבוהים לתוך בקעת תמנע מהווה אטרקציה מרתקת לגלישה מצוקים - סנפלינג. הירידה תוך התבוננות בנוף המרתק של הבקעה הנה חוויה שלא רבים יכולים לחוות.

תחילת מסלול
מגיעים לכביש מס' 12 מכביש הערבה מס' 90 דרך צומת קטורה וצומת שיזפון, או מאילת דרך מעלה אילת או ממצפה רמון דרך צומת שיזפון. נוסעים עד שפוגשים בשלט המורה לכיוון הר ברך. דרך העפר הסלולה פונה מזרחה לאורך 14 ק"מ עד שמגיעים לבסיס הנטוש על הר ברך. מחנים את הרכב ליד השער (רצוי לארגן נהג שיכול להעביר את הרכב לבקעת תמנע לחניה של אתר הקשתות)

מסלול הליכה, סנפלינג

מתחילים ללכת מהצד הימני דרומי של הגדר הולכים\יורדים עד שפוגשים סימון שביל אדום, פונים ימינה ויורדים לואדיון המוביללרמה מישורית שם נזהה גלי אבנים המסמנים את הנתיב. חוצים שני ערוצי נחל רדודים קרובים זה לזה. מגיעים לערוץ שלישי שבו פונים מזרחה שמאלה. עד שמגיעים למפל בגובה 15 מ' עוקפים את המפל מימין ויורדים בדרך תלולה עד לראש מפל1 בגובה 60 מ' המרחק למפל 2 קצר. וגובהו הוא 65 מ' הערוץ תלול ומלא בולדרים המחייבים התמודדות. בשלב מסוים הופך המדרון למתון פונה מזרחה ומגיע לנקיק אבן חול יפה, ממשיכים עד שפוגשים בסימון שבילים כחול המחבר את אתר הקשתות והר ברך. פונים שמאלה בשביל עד החניה באתר הקשתות, אפשר לפנות ימינה בשביל הכחול וללכת דרך הדיונה עד לגבעת העבדים ליד הכביש.